محدوده ناامن و پاتوق معتادان در بزرگراه هاشمی رفسنجانی به بوستان هزارمتری تبدیل شد.

بوستان

همشهری آنلاین‌ - مریم باقرپور: در بزرگراه نیایش، محدوده بلوار فرحزادی، سال‌های سال فضای سبزی با درختانی بلند و به شکل تکه‌ای جنگل‌گونه وجود داشت با واحدهای مسکونی در اطرافش، اما ساکنان امکان استفاده از آن را به‌ویژه با تاریک شدن هوا نداشتند. در این حال و هوا تکه سبز جنگل‌گون محله به پاتوق معتادان تبدیل شده بود. از طرف دیگر هم با توجه به قرار داشتن محدوده یادشده در حریم بزرگراه، سارقان و کیف‌قاپان از این فضا برای خفتگیری و خالی کردن کیف‌ رهگذران استفاده می‌کردند.

اما با گلایه‌های متعدد شهروندان و درخواست‌های مکرر آنها حالا این مکان به بوستانی با امکانات متعدد تبدیل شده است. به گونه‌ای که در تاریکی شب این تکه روشنایی دارد و می‌توان در آن ورزش کرد. «علی‌اصغر طاهری»، سرپست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲، می‌گوید: «پس از بررسی درخواست‌های شهروندان، فضای جنگل‌گونه به بوستان هزار متری نخلستان تبدیل شد که در محوطه‌اش معبرسازی انجام گرفت و با نصب نیمکت، سطل زباله، ۳ برج نوری و وسایل بدنسازی امکان حضور شهروندان وجود دارد.»

علاوه بر این بوستان، در خیابان شهدای صادقیه شمالی هم فضای سبزی وجود داشت که پس از معبرسازی و نصب پایه چراغ و کاشت گل و گیاه اکنون شهروندان از آن به‌عنوان پاتوق محلی استفاده می‌کنند. طاهری می‌گوید: «با تبدیل این فضاها به بوستان، تعداد بوستان‌های منطقه ۲، از ۲۱۱ به ۲۱۳ رسید و شهروندان بیشتری می‌توانند از امکاناتشان استفاده کنند.»

کد خبر 743736

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کوچه پس کوچه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha